Er du hvor gæsten rejser?
Mere end halvdelen af de 18-65-årige bruger Instagram når de skal beslutte hvor de rejser hen. 77% besøger hotellets egen hjemmeside efter at have været inde på en OTA.
Jeres gæster bruger længere tid på at blive inspireret og undersøge mulighederne inden de tager den endelige beslutning. Derfor er det nødvendigt at være hvor jeres gæst er, give dem inspiration til deres rejse og kunne levere de informationer de søger.
Omnichannel kontaktflade
Ved at tænke i flere kontaktflader og kanaler vil I nå jeres potentielle gæster tidligere i deres købsrejse. Giv jeres gæster mulighed for at få svar på deres mange spørgsmål, mens de er i deres undersøgelsesfase. Med en chatbot på jeres hjemmeside kan de hurtigt få svar på deres spørgsmål.
Dette vil være første af mange kontaktpunkter, og kan være en stor hjælp til de gæster der kommer fra en OTA og leder efter konkrete svar.
Det er klart at de sociale medier er vigtige kontaktflader. Her er det især inspiration og forslag der kan gøre en forskel. Med Facebook travel ads kan I nå ud til de gæster der er i den tidlige inspirationsfase, men kan overbevises ved det rigtige tilbud. Vi har tidligere skrevet om Facebook Travel Ads og hvordan det kan styrke markedsføringen.
Ifølge Horesta har Instagram fået æren for, at nye turistemål har vundet frem. I 2009 var der for eksempel færre end 1.000, der tog den lange gåtur op til toppen af klippeformationen Trolltunga. I januar var seværdigheden dog tagget på flere end 100.000 billeder på Instagram. Instagram er altså en vigtig platform når man skal nå gæsten i den tidlige inspirationsfase.
LinkedIn er perfekt til at skabe opmærksomhed om jeres konference lokaler eller jeres billige værelser tæt på centrum. Ved at være først med det gode tilbud til den travle på LinkedIn kan I få skabt loyale kunder der ofte skal bruge enkelte overnatninger.
LinkedIn er også platformen hvor I kan fremvisse jeres ekspertise med større arrangementer og få skabt kontakt til virksomheder. Gør det klart I kan svare på alle spørgsmål og få svaret på alle de tvivlsspørgsmål et større arrangement kan frembringe.
Jo flere kontaktpunkter I har med gæsten, jo nemmere bliver det for gæsten at blive inspireret, få svar på deres spørgsmål og booke deres næste ophold.