Gå efter lysten til at rejse!

07.05.2019 - Hotel
Når du ud til potentielle gæster når de er mest klar på at tage af sted? Hvis svaret ikke er ”JA!” så er dette blogindlæg til dig. Med Facebooks dynamiske hotel annoncer kan I nå ud til folk, lige når de har lyst.

Hver dag fortæller omkring 2,2 milliarder mennesker, Facebook hvad de godt kan lide, hvad der interessere dem og hvad deres ønsker er. 3.300.000 af dem er danskere.

Facebook har derfor et rimeligt godt indblik i folks interesser og adfærd, og med alt denne data er det pludseligt muligt at henvende sig til folk lige når de står og leder efter jer, måske endda lidt før.

Facebook gør dette på to måder

Hvis du har sat Facebook Pixel op på din hjemmeside – Facebook SDK hvis du har en app – så kan Facebook bruge dataen fra din hjemmeside eller app til at henvende sig til dem der allerede har været inde og bestille et værelse eller se menuen i restauranten.
 

Med Pixels eller SDK, har du mulighed for at nå dem der måske ikke helt har besluttet sig, eller de der har booket et værelse, men som du ønsker at tilbyde andre produkter.

Dette betegnes også som re-targeting. Ved at målrette dine budskaber til dine tidligere besøgende, er sandsynligheden omkring 70% højere for at de konvertere.

Facebook kan også benytte deres data til at finde potentielle gæster. Facebook finder de potentielle gæster på baggrund af deres adfærd på Facebook og Instagram.

Et eksempel kunne være:

Du får en annonce om fly og hotel til Grækenland, fordi du synes godt om din venindes ferie til Kreta på Instagram.

Måske læser du også et opslag om Grækenlands historie på Facebook.

Altså har Facebook vurderet at du er interesseret, selvom du ikke selv aktivt har søgt efter rejser.

Du får nu vist annoncer med rejser til Grækenland.

Dette kalder Facebook for Target Broad Audiences.

Dynamic Travel ads

Når Facebook har fundet den potentielle gæst, skal de have noget indhold de kan vise dem. Det er derfor nødvendigt at oprette kataloger, hvor der er billeder, video og tekst, som Facebook kan benytte til at målrette deres annoncer til den potentielle gæst. Ved at opsætte en annonceskabelon kan du vælge hvordan dine annoncer skal se ud.

Dette skal kun gøres en gang. Derefter har Facebook de nødvendige redskaber til din annoncering. Disse annoncer vil automatisk blive vist til jeres potentielle gæster, på det rette tidspunkt med det rette produkt.

IdeFA Gruppen

I er, som altid, velkomne til at booke et telefonmøde med hos her. 
Så kan vi hjælpe jer med at konverter rejseintention til reservationer.