Giv dine kunder et tilbud de ikke siger nej til - Simpelt redskab til at øge konverteringen

17.01.2020 - Hotel IdeFA Nyt
Nyhedsbreve er et værdifuldt redskab, hvis du skal have dine kunder til at handle hos dig igen.

Undersøgelser viser gang på gang, at nyhedsbreve og e-mail kampagner har en høj konverteringsgrad.

Faktisk viser det sig at 17.75% af dem der klikker på et link i et nyhedsbrev, ender med at købe et eller flere produkter.

Men hvorfor har nyhedsbreve så stor en effekt?

E-mail er personligt

Dine besøgende finder dine produkter eller ydelser så interessante, at de inviterer dig til at kontakte dem med nyheder om din forretning og tilbud.

Det svarer vel til at en dørsælger i 1930’ernes bliver inviteret ind til kaffe. Salget er ikke vundet endnu, men de er nysgerrige og vil gerne høre mere. 

Nyhedsbreve gør det også muligt for dig at bevare kontakten til dine kunder. Du har muligheden for at holde dem opdateret med nyheder, tips og tricks.

Lad os sige du har et godt tilbud, men du ved at 25% af dine kunder allerede har benyttet sig af tilbuddet.

Ved at benytte e-mail kan du segmentere dine gæster og dermed personalisere dit indhold. Dermed kan du sende tilbud til dine kunder der passer til deres behov.

Dermed bliver nyhedsbreve og e-mail også langt mindre "støjende", fordi indholdet bliver mere relevant for den enkelte. Derfor ser vi også, at nyhedsbreve har en langt højere return on investment, end f.eks. sociale medier, Google Ads, video og SMS.

Vi vil jo alle gerne have et godt tilbud, blive inspireret eller få et godt tip. Faktisk udtaler cirka. 40 % at de ønsker at modtage nyhedsbreve med ugentlig frekvens.

Hvad skal der til?

Din viden om dine kunder vil derfor gøre en kæmpe forskel.

Din historik med kunden, din indsamlede data og kundens engagement i dine produkter. Alt sammen vil kunne gøre det muligt at skabe sælgende indhold.

Vil du i gang med at sende nyhedsbreve strategisk?<LINK calendly.com/bonkegaard/hotel-praesentation _blank>


Du er velkommen til at booke et møde med os her</link>.
Så hjælper vi dig med at komme i gang med en strategisk brug af nyhedsbreve.

Men…

Det kræver først og fremmest at dine kunder og besøgende på hjemmesiden siger ja til at modtage dine nyhedsbreve.

Her viser erfaring os, at en formular på din hjemmeside ikke alene vil gøre udslaget.

Derimod har pop-up bokse en meget høj konverteringsgrad.

Den gennemsnitlige pop-up boks har en konverteringsrate på 3.09%.

Vi hjælper f.eks. to kunder med at anvende pop-ups bokse. Deres konverteringsrate er på henholdsvis 3.33% og 2.40%

De har en månedlig trafik på deres hjemmeside på mellem 70.000 og 130.000, hvilket giver dem 1500 - 4000 nye medlemmer til deres nyhedsbrev.

Er du interesseret i at øge medlemmerne af dit nyhedsbrev?