Lidt inspiration til Instagram
Instagram er et oplagt redskab til at fremhæve jeres hotel, atmosfæren og hyggen, men vigtigst af alt jeres hotels personlighed. Er i på fornavn med alle jeres gæster, er I dybt koncentreret æstetikere, klimatosser eller madnørder? Så få det fortalt og giv jeres gæster et mere personligt indblik i jeres hotel.
Instagram er humor, æstetik og skæve historier. Derfor er det oplagt at få fortalt historier om jeres glade receptionist, den gode humor i køkkenet og alt det andet jeres gæster sætter pris på men aldrig ser.
Men selvom tonen godt må være lidt mere afslappet på Instagram, så sørg for at jeres budskaber og historier stemmer overens med jeres brand og er henvendt jeres målgruppe.
Billeder af naturen, maden og værelserne giver et godt billede af den forkælelse der venter jeres gæst, men husk også at få billeder af jeres dejlige personale og glade gæster med.
Georgia Tech har nemlig lavet en undersøgelse der viser at billeder med ansigter får 38% flere likes på Instagram og 32% flere kommentarer.
Data, data og data
Selvom Instagram er et mere personligt og sjovt medie, så er det også et værktøj der gerne skulle resultere i bookinger. Brug derfor Instagram Insights aktivt og få data over visninger, rækkevidde og besøgende.
Denne data vil gøre det nemmere at se hvilke opslag der får den ønskede opmærksomhed og hvilke opslag der måske skal arbejdes lidt mere med.
Historien om i dag
Instagram Stories forsvinder efter 24 timer og skal derfor fortælle historien om jeres hotel som det er lige nu. Det sommer, sol og vi servere Rosé i vores nyindrettede lounge, eller spar 10% på vinterophold book i dag.
Skab opmærksomhed med Instagram Stories og fasthold dem med billeder af jeres smukke hotel. Brug stories til at skabe opmærksomhed på særlige tilbud, events og oplevelser.
Få fanget jeres potentielle gæsters opmærksomhed med farverige klistermærker der gør jeres opslag lidt sjovere. Tilføj ”clickable” klistermærker og få brugerne over på jeres hjemmeside, ophold eller booking side.
#hashtags
Jeres gæster elsker at dele de gode historier fra deres ferie. Hashtags gør det nemt at benytte jeres gæsters gode oplevelser til at fortælle om jeres hotel.
Derfor er det vigtigt at have styr på jeres hashtags. Brug branded hashtags, som jeres navn eller slogan og få skabt trafik til jeres hotels Instagram. Men husk også at bruge de generiske hashtags samt hold øje med hashtags der minder om jeres. Jeres gæster kan komme til at skrive jeres tag forkert eller kun tagge området.
Sidst men ikke mindst. Lad jer inspirere af andre Instagram brugere. Instagram er fyldt med kreative billeder og det er ingen skam at lade sig inspirere.