One-Stop Google
Hvis du har læst IdeFAs blogindlæg om Google Hotel finder: Har du Googlet dit hotel for nyligt? Vil du sikkert ikke blive alt for overrasket over Google Travel.
Google er nu endnu tættere på deres mål som one-stop-shop for planlægning af rejser. Google har nemlig slået Google Flight og Google Hotel Finder sammen og kombineret dem med deres, i forvejen, massive databibliotek.
Dermed kan man nemt finde inspiration, bestille biletter til oplevelser, flybilletter og hotel via Google (næsten) uden at forlade Google Travel.
Er du lidt i tvivl om, hvor du gerne vil hen? Bare rolig! Google kan via deres databibliotek se, hvad du har søgt tidligere og fremhæve områder og give bud på oplevelser. Google kan selvfølelig også se, hvilke rejser du før har været på, så du nemt kan finde restauranter, se vejrudsigten og oplevelser i nærområdet.
Men hvorfor lukker de deres app Google Trip efter bare tre år? Ifølge Travel Weekly er det for at samle brugerne på Google Travel. Ifølge Travel Weekly er det dog ikke for brugernes skyld, men nærmere for at overbevise OTAerne om stadig at reklamere på Google. Især Booking Holdings og Expedia der sammen brugte 10,6 millarder på online marketing.
Google må ikke ignoreres
Med Google som en one-stop-shop for rejsende bliver det tæt på umuligt at ignorere Google.
Anmeldelser har altid været vigtige når man driver et hotel, men med Googles fokus på anmeldelser, som vi også beskrev i Har du Googlet dit hotel for nyligt? Er det blevet endnu vigtigere at få besvaret anmeldelser. Dette gælder selvfølelig både de positive anmeldelser og de negative.
Det er også nødvendigt at holde sin Google Business opdateret og bruge den aktivt. En ting er, at Google belønner aktivitet. Noget helt andet er, at jeres gæster får opdaterede oplysninger, når de søger.
En sidste ting, der skal tages højde for, er, at Google Hotel Ads er med Google Travel pludselig blevet endnu mere relevant. Derfor er det nødvendigt at tage højde for dette i markedsføringen af sit hotel.
Det er dog vigtigt at pointere, at Google Hotel Ads ikke nødvendigvis er den rigtige løsning for alle. Men der har vi jo heldigvis data til at undersøge, hvor jeres hotel får mest ud af jeres markedsføring.