Skab gæster for livet
Med de digitale muligheder vi har i dag, kan du følge gæstens rejse fra start til slut.
Du kan få indblik i dine gæsters rejse, lige fra første gang de opdager dit hotel til de skriver en anmeldelse af opholdet.
Alt denne data skal du selvfølgelig bruge til at give dine gæster en bedre oplevelse i mødet med dit hotel, men du burde også kommunikere med dine gæster under hele deres rejse.
Jeg kigger bare…
Det er gråvejr, og man skal have rester til aften. Så man drømmer sig væk til jeres hotel på Facebook eller på jeres hjemmeside.
Når dine gæster besøger hotellet på de sociale medier eller på hjemmesiden, skal du gøre det klart, at du gerne vil kommunikere og hjælpe dem med spørgsmål eller inspiration. Guide dem til dit nyhedsbrev eller benyt chatbots til at starte samtaler.
Hvor er det nu lige?
Solen skinner, man har taget fri fra arbejde og er på vej til hotellet.
Hvorfor ikke sende en sms eller mail til dine gæster?
Fortæl dem, at de er ventet. Måske sende et link til dem med en vejviser eller giv dem et velkomsttilbud. Dermed kan du skabe et forhold og tilbyde dem en god service, allerede inden de er ankommet.
Jeg kunne godt lige bruge…
Lige en kort pause fra de andre turister, konference gæster eller legende børn.
Udnyt, at næsten alle har deres smartphone i lommen hele tiden. Med en mobil løsning kan du gøre det nemt for dine gæster at finde åbningstider, menukort og happy hour i baren eller et godt tilbud cafeen.
Ude godt…
Man er knap nok kommet ind af døren, før man ønsker sig tilbage.
Dine gæster er kommet godt hjem, og de deler oplevelser med venner og familie. Send dem en mail eller besked og få sagt tak for besøget. Mind dem om at anmelde dit hotel eller giv dem en grund til at tilmelde sig nyhedsbrevet.
Husk at få svaret på deres anmeldelser. Hold dialogen med dine gæster og inspirer dem med dit nyhedsbrev.
Og få skabt gæster for livet.
Vil du skabe gæster for livet?
Book et telefonmøde her og lad os sammen finde den bedste løsning til dig.