Beskrivelse af projektet:
Vi har samarbejdet med hotellet om at skabe en helhedsorienteret vækststrategi ved at koble PMS-data sammen med marketingdata i Power BI for at få et samlet overblik over hotellets performance.
Dette inkluderede opsætning af dashboards, der gav ledelsen et klart indblik i de vigtigste KPI’er og hjalp medarbejderne med at forstå vigtigheden af data i deres daglige arbejde.

Eksekvering
Ugentlige møder med hotelledelsen har givet mulighed for at følge op på de strategiske initiativer, der bl.a. har ført til ansættelsen af en dedikeret sælger til B2B-markedsgruppen, en ny salgsstrategi med fokus på CRM og loyalitetsprogrammer, samt ansættelse af en receptionschef til at optimere dynamiske priser på tværs af alle salgskanaler.
Vi implementerede også et system til at overvåge og forbedre gæstetilfredshed og lavede en dybdegående gennemgang af markedsgrupperne for at prioritere salgsindsatsen på de vigtigste kanaler.
Resultater
RevPAR er steget fra 40 % til 80 %, hvilket har ført til højere indtjening pr. gæst, trods en lille reduktion i indtjening pr. værelse.
Produkt Markedsstrategi & Branding strategi udarbejdet og tilrettes løbende
Hotellet udvider nu med nye værelser og konferencefaciliteter og planlægger en tilbygning på yderligere 30 værelser i 2025/2026.
